پیشنهادی:

مکاشفه ناگفته علامه طباطبایی در مورد عقیده ابن عربی درباره امام علی علیه السلام

مدیر سایت
31,469

عقیده ابن عربی درباره امیرالمؤمنین علی علیه السلام در مکاشفه علامه طباطبایی

آیت الله طباطبایی و ابن عربی آیت الله طباطبائی و ابن عربی مکاشفه علامه طباطبائی و ابن عربی

به نقل از وبلاگ حجت الاسلام فلاح تفتی : تقریباً دو هفته پیش برخوردی با حجه الاسلام بخشی از اساتید اخلاق و شاگردان علامه طباطبایی (ره) داشتم و چند دقیقه ای با ایشان به گفتگو پرداختم. من از ایشان نظر علامه طباطبایی در مورد شخصیت و عقیده محی الدین ابن عربی را جویا شدم و ایشان در پاسخ، قضیه ی عجیبی را از علامه طباطبایی نقل فرمودند.

علامه طباطبایی در مورد ابن عربی

حجه الاسلام بخشی فرمودند: بنده در یک جلسه خصوصی که در خدمت علامه طباطبایی بودم، ایشان فرمودند: «یکبار در عالم بیداری (نه خواب) محی الدین را در اتاق دیدم و از او در مورد ولایت آقا امیرالمؤمنین (علیه السلام) پرسیدم.اما محی الدین جوابی نداد و سکوت کرد! علامه طباطبایی در ادامه فرمودند: من از سکوت او فهمیدم که هنوز در اعتقاد به ولایت امیرالمؤمنین (علیه السلام) دچار مشکل است!!»

قابل توجه است که حجه الاسلام بخشی تأکید داشتند قضیه ای که علامه طباطبایی فرمودند در عالم بیداری بوده نه خواب و رؤیا.


پی نوشت: لازم به ذکر است، هر چند عقاید باطل و انحرافی ابن عربی در برخی از مطالب وی مانند :[ انکار وصایت امیرالمومنین علیه السلام ، صاحب سر بودن ابوبکر، عدم برتری احدی بر ابوبکر، انکار فضائل و مناقب اهل بیت علیهم السلام ، توهین به شیعیان ، مداحی خلفای ناصبی مانند حجاج بن یوسف ، عصمت عمر! ، خطای حضرت نوح و سعادت قومی که در دریا غرق شدند ، طهارت باطنی فرعون ، عدم خلود ائمه الکفر در عذاب جهنم ، تاویلات باطل و عجیب آیات قرآن مجید و … و … و …. و…] کاملا واضح و آشکار است و نیازی به دریافت این مساله از طریق کشف و شهود نیست، اما ان شاء الله این مطلب برای برخی از عزیزان و دوستانی که ماهیت تفکرات ابن عربی برای آنها روشن نیست و یا مکاشفات و مشاهدات، نزد آنها از ارزش والایی برخوردار هست، مفید واقع شود.

  • لطفا از ارسال پیام هایی که به مسائل یا شخصیت های سیاسی مربوط می شود خودداری نمائید.
  • از ارسال کامنت های توهین آمیز پرهیز شود.
  • پیام هایی که در نقد شخصیت های صوفیه معاصر ارسال شوند، به منظور رعایت برخی مصالح عموم تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید