پیشنهادی:

استاد سید محمد یزدانی: صوفیه و غلات خطرناک تر از وهابیت هستند!

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمد یزدانی از اساتید برجسته نقد وهابیت، ضمن اشاره به خطر بالای وهابیت و فعالیت 24 ساعته شبکه های ماهواره ای آنها، خاطر نشان کرد: «خطر اخباری ها بیش از وهابیت است. یک عده آدم بی سوادی که حتی توانایی خواندن متن روایت را هم ندارند، مدعی اند که ما باید از ائمه علیهم السلام تقلید کنیم و تقلید از مراجع جایز نیست.»

دانلود ویدئو

استاد یزدانی در ادامه با تاکید بر اینکه فتنه صوفیه و غلات از اخباری ها نیز بدتر است، افزود: «حسینیه ها را به خانقاه تبدیل کرده اند. آنها به جای پرداختن به مدح و مراثی اهل بیت علیهم السلام، کفر گویی و حرکاتی شبیه به رقص و پایکوبی و سماع صوفیه دارند.

یک روزی بایزید بسطامی و حلاج و امثال او انا الحق و لیس فی جبتی سوی الله و سبحانی ما اعظم شأنی می‌گفتند، اما امروز برخی از این مداح‌های صوفی که در مجالس امام حسین علیه السلام رسوخ کرده اند، چنین کلمات کفرآمیزی را نسبت به ائمه علیهم السلام ابراز می کنند.

یک زمانی ابن عربی‌ها و صوفی‌ها و طرفداران عرفان‌های عجیب و غریب می‌گفتند که حضرت هارون نعوذ بالله اشتباه کرده که با سامری درگیر شده و گوساله سامری همان خداست. و علمای شیعه علیه اینها موضع می‌گرفتند. امروزه هم در مجالس امام حسین علیه السلام یک عده‌ای بر اساس مبانی همان حرفهای ابن عربی و… میگویند که زوار امام حسین علیه السلام خود خداست و خدا در عرش خود، خودش را ملاقات کرده… وحدت در عین کثرت و کثرت در عین وحدت… خب این بر مبنای همان حرف ابن عربی و دراویش است.»

  • لطفا از ارسال پیام هایی که به مسائل یا شخصیت های سیاسی مربوط می شود خودداری نمائید.
  • از ارسال کامنت های توهین آمیز پرهیز شود.
  • پیام هایی که در نقد شخصیت های صوفیه معاصر ارسال شوند، به منظور رعایت برخی مصالح عموم تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید