پیشنهادی:

تایید و تمجید از مطالب دکتر دینانی توسط نورعلی تابنده قطب فرقه گنابادیه!

مدیر سایت
3,974

نورعلی تابنده خطاب به دینانی: سخنان تو مورد تایید است- سخنان خوبی برای مردم می گویید!

اسماعیل صلاحی از دراویش و مریدان فرقه صوفیه گنابادی در اینستاگرام خود، گزارش جالبی درباره تمجید قطب فرقه گنابادیه از دکتر دینانی منتشر کرده است.

واکنش دکتر دینانی به پیام نور علی تابنده (قطب فعلی فرقه گنابادیه) نیز جالب و درخور توجه بوده است.

البته رابطه آقای دینانی با دراویش فرقه های رسمی صوفیه به این مورد خلاصه نمی شود. پیش تر نیز در این وبگاه، گزارشی از حضور او در کلاس درس مشایخ فرقه ذهبیه در خانقاه رسمی فرقه منتشر شده بود:

دکتر دینانی و شاگردی محضر محمد علی حکیم از صوفیان فرقه ذهبیه در خانقاه فرقه!

 

این گزارش ها تایید دیگری بر این نکته است که مبانی و مطالب صوفیان فرقه ایتفاوتی با صوفیان غیر فرقه ای ندارد، همان گونه که سران و بزرگان آنها نیز مشترک هستند. برای نمونه افرادی چون غزالی، جنید بغدادی، ابوالقاسم گرّکانی، سری سقطی و … در مکتوبات و آثار گنابادی ها به عنوان بزرگان و سلسله اقطاب فرقه معرفی شده اند. آقای دینانی نیز در برنامه خود، بارها از این افراد تجلیل نموده و از آنها به عنوان سران عرفان و تصوف یاد نموده است.

اکثر آداب و سنن صوفیان فرقه ای و غیر فرقه ای نیز مشترک و مورد تایید هر دو طرف است. آقای دینانی سالها پیش در برنامه خود در شبکه ۴ سیما، با تاویلات عجیب و طنزگونه از آیات قرآن کریم، به دفاع از سماع صوفیه پرداخت؛ که متن کامل سخنان او و فتاوی مراجع معظم تقلید در رد آنها را می توانید در این لینک ملاحظه کنید:

دفاع دکتر دینانی از سماع و رقص صوفیه و واکنش مراجع تقلید به آن

 

در ادامه متن و محتوای فرسته ی اسماعیل صلاحی از دروایش رسمی گنابادی در اینستاگرام درج می شود:

«در خلوتگه یار؛ قسمت دهم؛
سالها قبل روزی قصد داشتم برحسب وعده قبلی به پژوهشکده حکمت و فلسفه ایران و به دیدار دکتر غلامحسین إبراهیمی دینانی بروم قبل از رفتن به پژوهشکده به زیارت مولای معظم[نورعلی تابنده قطب فعلی گنابادیه] رفتم حضرتشان مرا به حضور پذیرفتند. اتفاقا انروز کسالتی عارض وجود شریفشان شده بود لذا به همان اتاق محل استراحت ایشان رفتم و موضوع دیدار با آقای دکتردینانی را بعرض ایشان رساندم. ایشان ضمن ابلاغ سلام به آقای دکتردینانی فرمودند: “به ایشان بگویید سخنان شما را غالبا از تلویزیون گوش میدهم و مورد تایید است و شما برای مردم سخنان خوبی را می گویید ولی ما هر آنچه شما میگویید را به انها نشان میدهیم”

فقیر نیز در دیدار با آقای دکتردینانی در ضمن بحث مفصلی سلام معظم له را ابلاغ و پیغام ایشان را به دکتردینانی رساندم. آقای دکتر دینانی به محض شنیدن فرمایش حضرتشان یکه خوردند و دیگر هیچ نفرمودند. گویی پیام حضرتش اثری دروجود دکتر دینانی گذارد که موجب سکوت ایشان شد. همان اثری که در سخن ابوسعید[ابوالخیر] در دیدار با ابن سینا بود که فرمود آنچه من می بینم او میداند.»

  • لطفا از ارسال پیام هایی که به مسائل یا شخصیت های سیاسی مربوط می شود خودداری نمائید.
  • از ارسال کامنت های توهین آمیز پرهیز شود.
  • پیام هایی که در نقد شخصیت های صوفیه معاصر ارسال شوند، به منظور رعایت برخی مصالح عموم تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید