پیشنهادی:

آیت الله بحرالعلوم: تصوف و عرفان برای جذب مستضعفین فکری بزک شده است

مدیر سایت
1,338

آیت الله بحرالعلوم میردامادی عنوان کردند: یقین قوی و صحت معرفت دو عامل ایستادگی در مسیر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) / دینِ رنگ‌شده فریبی برای استعمار مردم

 

استاد حوزه علمیه نجف اشرف: یکی از مسلک‌هایی که برای جذب مستضعفین فکری آرایش می‌شود، مسلک تصوف است… و یکی از بزک‌هایش این است که به آن عرفان هم می‌گویند. رنگ و آرایش تصوف به واسطه این است که حق نیست و می‌خواهد با ظاهرسازی افراد را به خود جذب کند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمود بحرالعلوم در ششمین جلسه از سلسله مباحث «آفاق الولایه فی فقه الامامه» که با حضور جمعی از مستبصرین و طلاب علوم دینی از کشورهای مختلف در مرکز جهانی حضرت ولی‌عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام سجاد(علیه السلام) که غیبت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) طول خواهد کشید، اظهار کرد: طبق این روایت مدت زمان غیبت به قدری طولانی خواهد شد که بسیاری از معتقدین به ولایت از آن روی‌گردان خواهند شد و فقط کسانی در این مسیر خواهند ماند که یقین قوی و معرفت صحیح داشته باشند.

ایشان ادامه دادند: این حدیث برای حوزوی‌ها در درجه اول و مردم عادی در درجه دوم هشدار و انذار است که مبادا طول غیبت موجب خستگی و منحرف شدن از مسیر اعتقاد به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) شود.

استاد حوزه علمیه نجف اشرف با اشاره به اینکه یقین قوی موجب ایستادگی در این مسیر خواهد شد، بیان کردند: طلاب در حوزه‌های علمیه ورزش معنوی می‌کنند تا قوی شوند و حوزه‌ محل روح‌سازی است که طلاب در آن پرورش می‌یابند، تزکیه نفس می‌کنند و آموزش می‌بینند.

آیت‌الله بحرالعلوم صحت معرفت را عامل دوم ایستادگی در مسیر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) عنوان کردند و گفتند: برای رسیدن به صحت معرفت باید مأخذ معرفت صحیح باشد. اگر فرد غذای مسموم بخورد چه طور می‌خواهد سالم و قوی باشد. همچنین کتب فلاسفه و صوفیه نمی‌تواند مأخذ خوبی برای معرفت صحیح باشد.

ایشان با تاکید بر اینکه شهرت طلبی موجب بیچارگی انسان‌ها می‌شود، بیان کردند: برخی برای رسیدن به شهرت به جای تبیین معارف و احادیث معصومین(علیهم السلام) برای مردم اشعار مثنوی و مطالب محی‌الدین عربی را می‌خوانند. یقیناً کسانی که در لباس دین تبلیغ تصوف می‌کنند خیانتشان بالاتر از کسانی است که… وهابیت و بهاییت را تبلیغ می‌کنند.

معظم له با بیان اینکه عقل حکم می‌کند مردم از خریدن جنس خراب خودداری کنند، ابراز کردند: مذاهب، مکاتب و فرقه‌های دیگر خراب هستند و نباید سراغ آن‌ها رفت. قبل از انقلاب کسانی که به دنبال شهرت بودند تبلیغ مارکسیسم و کمونیسم می‌کردند و از این طریق ژست روشنفکری می‌گرفتند، ولی دیدیم چند سال گذشت و تمام اصول مارکسیسم خدشه‌دار و مارکس و لنین و افکارشان مدفون شدند.

آیت الله بحرالعلوم تصریح کردند: کدام محققی است که نداند اصول مارکسیسم یعنی ماتریالیسم ـ دیالکتیک با عقل و علم مطابقت ندارد و مطالب این گروه کودکانه است.

ایشان افزودند: چندین سال از وهابیت تبلیغ کردند ولی پس از یک دهه امروز ببینید وهابیت در اذهان مردم چه شکلی گرفته است. وهابیتی که دم از توحید می‌زد و برخی خیال می‌کردند که اینها موحد واقعی هستند و فریب آنها را خورده و با عترت و صاحب الولایه درافتادند، امروز در جهان به کودک کشی، مظلوم‌کشی و تروریست شناخته می‌شوند و خدا پرده از چهره وهابیت برداشت تا ماهیت واقعی آنان برای دنیا نمایان شود.

معظم له با تاکید بر اینکه دین آرایش نمی‌خواهد و بدون آرایش زیباست، اظهار کردند: زیبایی دین به دلیل زیبایی خداوند است و اگر دیدید دین را رنگ کرده و آرایش می‌کنند بدانید این دین الهی نیست و دستکاری شده تا مردم را فریب بدهند.

آیت الله بحرالعلوم ادامه دادند: بهائیت از شهوات مردم و غرائز جوانان سوء استفاده کرده و مجالس رقص و شهوت‌رانی برپا می‌کند تا برای خود مرید پیدا کند. ولی مگر این فریب کاری‌ها چه مقدار و چه مدت می‌تواند دوام داشته باشد. همان جوانان پس از مدتی متوجه می‌شوند که بهائیت ساخته استعمار است.

ایشان با بیان اینکه وهابیت پول‌های کلان هزینه می‌کند تا مردم را به خود جلب کند، ابراز کردند: در مقابل می‌بینیم افراد بدون هیچ مزیت مادی به تشیع روی‌ می‌آورند و حقیقت این مکتب آنان را به سمت خود می‌کشد.

معظم له تصریح کردند: یکی از مسلک‌هایی که برای جذب مستضعفین فکری آرایش می‌شود، مسلک تصوف است که بیش از وهابیت بزک دارد و قدمت آن به صدر اسلام می‌رسد و یکی از بزک‌هایش این است که به آن عرفان هم می‌گویند. رنگ و آرایش تصوف به واسطه این است که حق نیست و می‌خواهد با ظاهرسازی افراد را به خود جذب کند.

آیت الله بحرالعلوم با تاکید بر اینکه صوفی‌ها از شخصیت‌های مهم اسلامی و شیعی سوء استفاده می‌کنند، اظهار کردند: صوفی‌ها به علما و بزرگان تشیع تهمت صوفی‌گری می‌زنند تا مردم به واسطه این بزرگان به سراغ عرفان و تصوف روند.

ایشان ابراز کردند: یقیناً بزرگانی مانند سید بحرالعلوم نجفی، میرداماد و مجلسی اول صوفی نبوده‌اند، ولی صوفیه می‌کوشد آنان را صوفی معرفی کند.

معظم له فعالیت استثمارگران و استعمارگران و در راس آنان صهیونیست‌ها را عامل دیگر خاموشی فطرت عنوان و بیان کردند: صهیونیست بالاترین دشمنی را با شیعه دارد … آیت الله بحرالعلوم در پایان با اشاره به اینکه طبق آیه شریفه «یسعون فی الارض فسادا» مخالفت یهود محدود به صدر اسلام نمی‌شود و در جنگ صفین و جمل بوده و تا امروز نیز ادامه دارد، خاطرنشان کردند: اگر تاریخ را به دقت مطالعه کنید می‌توانید جای پای یهود را در اکثر مخالفت‌ها، حق‌کشی‌ها، تحریف‌ها و اختلاف افکنی‌ها ببینید. باید این رد پاها را شناسایی کنید و آن را در سخنرانی‌هایتان بیان کرده و صهیونیسم را در کشورهایتان رسوا کنید.

  • لطفا از ارسال پیام هایی که به مسائل یا شخصیت های سیاسی مربوط می شود خودداری نمائید.
  • از ارسال کامنت های توهین آمیز پرهیز شود.
  • پیام هایی که در نقد شخصیت های صوفیه معاصر ارسال شوند، به منظور رعایت برخی مصالح عموم تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید