پیشنهادی:

ابن عربی: افضلیت و ارجحیت عبدالله بن عمر بر امیرالمؤمنین علیه السلام

نمونه دیگری از انحراف عقیدتی: فقه عبدالله ابن عمر….کلام عبدالله بن عمر بر کلام امیرالمومنین ( علیه السلام ) ارجحیت دارد(نعوذ بالله).

دشمنی عمر بن خطاب و خانواده وی با امیرالمومنین ( علیه السلام ) غیر قابل انکار است .در این میان عبدالله بن عمر ، بسیار دشمنی با امیرالمومنین ( علیه السلام ) داشت .ابن عمر کسی است که بعد از قتل عثمان ، از بیعت با امیرالمومنین ( علیه السلام ) خودداری کرد .

ادامه مطلب

توحید خواص آنست که جمیع عبادتها عبادت حق تعالی است (حتی بت پرستی)!

آقای حسن زاده آملی:توحید عوام انست که پیامبران به مردم می گفتند بت نپرستید. توحید خواص آنست که جمیع عبادتها عبادت حق تعالی است !

آقای حسن زاده آملی در یکی از تالیفاتشان به نام ممدالهمم در شرح فصوص الحکم پرده از مطلبی برمی دارند که شنیدن آن خالی از لطف نیست. ایشان در بیان تاویل آیات سوره مبارکه طه در باب گوساله پرست شدن قوم حضرت موسی(ع) پس از رفتن آن جناب به کوه طور و سپس ماجرای بحث موسی(ع) و هارون(ع) چنین می فرمایند:….

ادامه مطلب

اعتراض علامه طباطبائی به سلوک ابن عربی و دیدگاه وی درباره متوکّل عباسی

علامه طباطبائی: چطور می شود محیی الدّین ابن عربی را اهل طریق دانست با وجودیکه متوکّل را از اولیای خدا میداند؟

علامه طباطبائی

در کتاب روح مجرد آمده : روزی بحث ما با حضرت اُستادنا الاکرم حضرت علاّمه فقید طباطبائی قدَّس اللهُ نفسَه بر سر همین موضوع به درازا انجامید….

ادامه مطلب

محى الدين خاتم الاولياء مى شود

محى الدين خاتم الاولياء مى شود

محى الدين به همان نسبت كه در نردبان ترقى در ميان جامعه پيش مى رود، با همان نسبت در نردبان ادعا، ترقى مى كند. در آغاز جوانى يك فرد چاشنى دار كه به دنبال علم و دانش در عين تصوف، هست جلوه مى كند. در سال 595 در شهر فاس تصميم به ادعاى بالاترين سمت ولايت در ميان اولياء الله ـ به اصطلاح صوفيان ـ آن روز، را مى گيرد.

ادامه مطلب

نقد علامه آقا محمد علی بهبهانی در مورد ابن عربی

نقد علامه آقا محمد علی بهبهانی در مورد ابن عربی

صاحب «روضات»كلامی را از آقا محمد علی بهبهانی فرزند آیت الله آقا محمد باقر بهبهانی از كتاب وی به نام « مقامع الفضل» در پاسخ كسی كه از وی ادله قائلین به وحدت وجود سوال نموده بود نقل می كند ، و در این پاسخ آقا محمد علی پس از بیان كلامی از میر سیّد شریف در حواشی شرح تجرید می گوید :

ادامه مطلب

ابن عربی : جهنمیان خالد در عذاب نخواهند بود!!

ابن عربی : جهنمیان خالد در عذاب نخواهند بود!!

در آیات و روایات آمده است که همانطور که اهل بهشت، در بهشت و نعمت، مخلّد می باشند، کفار و مشرکین نیز تا ابد در جهنم خواهند بود و طعم تلخ عذاب الهی را خواهند چشید.

تعبیر به “خُلُود” در مورد آتش و عذاب دوزخ، بیش از سی بار در قرآن آمده است.”خُلُود” در لغت و کلمات مفسّران و لسان شرع به معنی دوام و ابدیت است [۱].

قرآن در مورد عذاب همیشگی کفار و مشرکین می فرماید:

و یَخْلُدُ فیه مُهانا ً” [۲]؛
همیشه با خواری در آن خواهد ماند.
خَالِدِینَ فِیهَا لاَ یُخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذَابُ “[۳]؛
همواره در این لعن (و طرد و نفرین) می مانند؛ مجازاتشان تخفیف نمی یابد.

با این وجود ابن عربی در فصوص الحکم که مدعی است آن را از طریق مکاشفه دریافت نموده، آورده است که

ادامه مطلب

علل افول مكتب محی الدين ابن عربی

علل افول مكتب محى الدين ابن عربی

عوامل سقوط و افول تصوف محى الدين را مى توان در موارد زير خلاصه كرد:

1 ـ ادعاى «خاتم الاولياء»ى: محى الدين با اين ادعا همه صوفيان (از جمله جانشينان خود) را بى چاره كرده بود. آنان در طول 550 سال با سعى و كوشش مدام سمت «امامت» اهل بيت(عليه السلام) را ميان خود و ميان خلفا و حكام تقسيم كرده بودند بخش اجرائى آن را به خلفا و پادشاهان داده و بخش معنوى آن را به تملك خود در آورده بودند. اينك محى الدين ختم آن را اعلام كرده بود و درب گشاد و بس فراخ ولايت را براى معاصران و همه صوفيان بعد از خود بسته بود. و ديگر آنان نمى توانستند از لقب «ولى الله» برخوردار شوند.

ادامه مطلب

محی الدّین عربی از زبان شیخ حر عاملی صاحب وسائل الشیعه

محی الدّین عربی از زبان شیخ حرعاملی صاحب وسائل الشیعه

محی الدّین عربی کیست؟

یکی دیگر از کسانی که صوفیان فریب وی را خورده اند محی الدین بن عربی است.

وضعیت او مانند غزالی بلکه به مراتب زشت تراست و اکنون با توجه به سخنان زشت و ناپسندی که از وی به ما رسیده، دوازده مورد از آن را بر می شمریم:

1- وی در کتاب خود [1] در سخنانی طولانی مدعی شده که 9 بار به آسمان سیر داده شده و چگونگی سیر در آسمان ها در سخنانش به چشم می خوردو از آن بر می آید که وی مدعی مزیّت و برتری بر رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) شده که در خور توجه است.

ادامه مطلب

پانویس ها

فتوحات
پانویس ها

دانلود مقاله ای از آقای سید علیرضا حسینى با عنوان : ابن عربی و مناقب عمر و ابوبکر

مقاله ای از آقای سيد عليرضا حسينى (با عنوان : ابن عربی و مناقب عمر و ابوبکر) که شامل عناوین زیر میباشد:

1- ابن عربى و عصمت ابوبكر 2- ابن عربى وعلم ابوبكر 3- ابن عربى وخلافت بلافصل ابوبكر 4- ابن عربى و عصمت عمر 5- ابن عربى و محدٌث بودن عمر و ….

ادامه مطلب