پیشنهادی:

ممانعت آیت الله صافی از سخنرانی موسوی مطلق در حرم حضرت معصومه (علیها سلام)

مدیر سایت
4,120

پیگیری آیت الله صافی گلپایگانی برای ممانعت از سخنرانی موسوی مطلق در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها

اخیرا جناب موسوی مطلق در یکی از شبکه های اجتماعی، از مراجع معظم تقلید شکایت نموده است که چرا مجالس و منابر وی، من جمله سخنرانی ماه مبارک رمضان او در حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) را تعطیل نموده اند.

موسوی مطلق نوشته است:

به نظر شما در حوزه آزادی و تضارب آراء وجود دارد؟

اگر علم محور است پس بساط تکفیر خودی ها یعنی چه؟ …

حرف علمی را با علم جواب می دهند نه طور دیگر…

اگر دم زدن از عرفان جرم است لطفا دعای ابوحمزه، مناجات شعبانیه و مناجات العارفین را پاره کنید و دور بریزید.

ظهر شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها را تولیت محترم و عواملش کنسل کردند.

شبهای ماه مبارک رمضان را هم فشار بیت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با عنایت به اینکه خود آیت الله صافی پیگیر هست، جلسه سخنرانی را با تذکر به دفتر حضرت استاد آیت الله علوی بروجردی و نهایتا فشار به جلسه کنسل کردند.

حق بر این بود حقیر را به حضور می پذیرفتند و حرف های این ناچیز را گوش می کردند و بعد قضاوت می نمودند که این جدال احسن است.

 

اما داستان از چه قرار بوده است؟ چندی پیش جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، بخش هایی از کتاب(و در برخی موارد کل کتاب) قبول اهل دل تالیف آقای موسوی مطلق را برای مراجع عظام تقلید ارسال و از ایشان درباره این مطالب استفتاء نمودند.

نتیجه این بود که تمامی مراجع بزرگوار تقلید(من جمله حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، علوی گرگانی و…)، با صراحتِ تمام، مطالب کتاب قبول اهل آقای موسوی مطلق را انحرافی دانستند، حکم به عدم جواز نشر این مطالب و کتب دادند و شرکت در جلسات اینچنینی را نیز تحریم نمودند.

در این زمینه بخوانید:

دیدگاه مراجع تقلید درباره مطالب و جلسات سید عباس موسوی مطلق

پاسخ جدید و صریح آیت الله نوری همدانی به استفتائی درباره “کتاب قبول اهل دل”

 

این استفتائات بعلاوه برخی اشکالات علمی وارده به کتاب آقای موسوی مطلق رسانه ای شد و تعدادی از کانال های فعال در زمینه نقد تصوف و عرفان صوفیانه نیز درخواست مناظره با وی را نمودند. اما او به جای پاسخگویی به اشکالات وارده و پذیرفتن اشتباهات خویش در نشر مطالب انحرافی و جبران آن، به منتقدین خود برچسب ها و تهمت های مختلفی چون شیعیان انگلیسی، متحجرین، ضد انقلاب و … زد و با فرافکنی از قبول مسئولیت سر باز زد. و الان با کمال تعجب شکایت می کند که چرا بحث علمی نمی کنید!

در این زمینه بخوانید: نقد کتاب قبول اهل دل آقای موسوی مطلق – بخش اولبخش دومبخش سومبخش چهارمبخش پنجم

سال گذشته در یکی دیگر از کانال های فعال در زمینه نقد انحرافات اعتقادی، از آقای موسوی مطلق درخواست شد تا در بیت آیت الله صافی حاضر شود و مطالب و نظرات خود را عرضه کند. واکنش نویسندگان این کانال به پست اخیر موسوی مطلق:

«این پیشنهاد پارسال ما به آقای موسوی مطلق بود، ولی ایشان از حضور در محضر آیت الله صافی گلپایگانی امتناع کردند. امروز که جلسه سخنرانی ایشان در حرم به درخواست بیت آیت الله صافی کنسل شد، ایشان با گلایه از آیت الله صافی با مظلوم‌نمایی در اینستاگرام خود نوشتند: چرا آقای صافی مرا به حضور نخواستند تا عقایدم را برای ایشان بیان کنم. به آقای موسوی مطلق می‌گوییم: این خود شما بودید که بجای حاضر شدن در محضر آیت الله صافی گلپایگانی، مخالفان خود را انگلیسی خواندید…»

حجت الاسلام امیری سوادکوهی نیز در واکنش به اعتراض موسوی مطلق به مرجعیت شیعه، چنین نوشت:

قطعا پاسخ های نامرتبط و برچسب های گوناگون آقای موسوی مطلق در مقابل نقد های علمی مخالفان، به سمع و نظر مراجع معظم تقلید رسیده است و بر همگان اثبات شده که وی از افکار خویش عقب نشینی نکرده، از مطالب کتابش دفاع می کند و از سران صوفیه برائت نمی جوید.

مراجع عظام تقلید نیز به با تیزبینی و حساسیت بی نظیر خود در مبارزه با انحرافات اعتقادی، از سخنرانی افرادی که مروج تفکرات انحرافی صوفیانه هستند، آن هم در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، جلوگیری و ممانعت می نمایند.

اما در پاسخ به آقای موسوی مطلق باید گفت که وی مروج انحرافات و تفکرات باطل صوفیانی سنّی چون شاه نعمت الله ولی، نجم الدین کبری، عطار نیشابوری، شمس تبریزی و مولوی و… است و بهتر است از مناجات شعبانیه و دعای ابوحمزه برای تطهیر دیدگاه خود، استفاده ابزاری نکند.

بهتر است به جای اشکال گرفتن بر مرجعیت بزرگوار و بیدار شیعه، مسئولیت مطالب انحرافی کتاب خویش را بپذیرد، از سران صوفیه برائت بجوید، مطالب باطل کتابش را نقد کند، دست از ترویج مرید و مرادی و سایر آداب صوفیانه بردارد و به جبران مافات بپردازد.

اگر هم وی واقعا مایل به بحث علمی است، نقد های همین سایت را به صورت علمی و به دور از فرافکنی و برچسب های مختلف سیاسی، مذهبی و… پاسخ دهد. همچنین از همینجا اعلام می شود که گروهی از فضلا و طلاب حوزه های علمیه، حاضرند با آقای موسوی مطلق در ملاء عام و در مقابل دوربین های تصویر برداری، به مناظره و بحث علمی بنشینند. اگر آقای موسوی مطلق، پاسخی به اعلام آمادگی فضلای حوزه برای بحث و مناظره بدهد، از طریق سایت و کانال تلگرامی اطلاع رسانی خواهد شد.

  • لطفا از ارسال پیام هایی که به مسائل یا شخصیت های سیاسی مربوط می شود خودداری نمائید.
  • از ارسال کامنت های توهین آمیز پرهیز شود.
  • پیام هایی که در نقد شخصیت های صوفیه معاصر ارسال شوند، به منظور رعایت برخی مصالح عموم تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید