پیشنهادی:

پاسخ صریح آیت الله نوری همدانی به استفتائی درباره “کتاب قبول اهل دل”

مدیر سایت
5,009

پس از فرافکنی های آقای سید عباس موسوی مطلق، بر آن شدیم تا به همراه یک نسخه از کتاب قبول اهل دل و همچنین تصاویری از صفحات مختلف این کتاب، به محضر مرجع انقلابی و بزرگوار، حضرت آیت الله نوری همدانی مشرف شده و از ایشان درباره مطالب کتاب قبول اهل دل، استفتاء کنیم.

آیت الله نوری همدانی کتاب قبول اهل دل موسوی مطلق

دفتر ایشان بنا بر عرف دفاتر مراجع معظم، از پاسخ دادن به استفتاء به اسم کتاب و افراد استنکاف می کنند. اما پس از مشاهده مطالب کتاب و عمق انحرافات آن، استفتاء را قبول نموده و برای ارجاع به معظم له شماره گذاری نمودند.

حضرت آیت الله نوری همدانی نیز [پس از مطالعه مطالب کتاب قبول اهل دل] با صراحت تمام، آن را انحرافی دانسته و بیان فرمودند که نشر چنین کتابی جایز نیست. همچنین ایشان حکم به عدم جواز شرکت در جلسات نویسندگان چنین کتبی دادند.

نکته: لازم به ذکر است که در انقلابی بودن این مرجع بزرگوار، شک و تردیدی نیست. متاسفانه هر گاه انتقادی به مطالب آقای موسوی مطلق انجام گرفت، وی با بدترین حالت ممکن، افترائات و برچسب هائی را نثار منتقدان خود کرد و آنها را ضد انقلاب و متحجر خطاب نمود.

آیا مراجع عظام تقلید که متفق القول، مطالب این کتاب را انحرافی دانستند (من جمله حضرت آیت الله نوری همدانی)، ضد انقلاب و متحجر هستند؟

نکته: معظم له پس از مطالعه مطالب کتاب، به استفتائی با اسم و عنوان کتاب، پاسخ صریح و قاطع دادند. لذا از مؤمنینی که از روی حسن ظن، به دفاع از آقای موسوی مطلق پرداختند، توصیه می شود که به نظرات مراجع عظام شیعه توجه کنند و برای اطمینان بیشتر، حتما کتاب مذکور را مطالعه نمایند تا عمق گرایشات صوفیانه نویسنده برای آنها روشن گردد.

در آینده فایل متنی این کتاب نیز بر روی سایت و در دسترس همگان قرار خواهد گرفت. ان شاء الله

ملاحظه: با توجه به عملکرد و روحیه ای که از جناب موسوی مطلق در این مدت مشاهده شده است، (پیش بینی می شود) این استفتاء را نیز انکار کند. اما بنابر وظیفه شرعی و اخلاقی خود و همچنین در راستای آگاهسازی، این مطلب را بر روی سایت قرار دادیم. والسلام علی من اتبع الهدی.

متن پاسخ آیت الله نوری همدانی درباره کتاب آقای موسوی مطلق

بسمه تعالی

سلام علیکم

در فرض سوال؛

نشر چنین کتابهائی جایز نیست و این گونه ادعاها بی پایه و ارزش می باشد.
فرقه های صوفیه نیز دارای انحرافاتی هستند و خود را به عنوان عرفان اسلامی معرفی می کنند، شرکت در جلسات آنان و ترویج از سران آنان و نشر کتابهائی که موجب انحراف است، جایز نیست.

تصویر استفتاء صورت گرفته از دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی دام ظله

استفتاء آیت الله نوری همدانی موسوی مطلق

  • لطفا از ارسال پیام هایی که به مسائل یا شخصیت های سیاسی مربوط می شود خودداری نمائید.
  • از ارسال کامنت های توهین آمیز پرهیز شود.
  • پیام هایی که در نقد شخصیت های صوفیه معاصر ارسال شوند، به منظور رعایت برخی مصالح عموم تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید