دانلودمعرفی کتاب

دانلود کتاب محک در میزان یا عیار سنجی علمی صوفیان – استاد هاشمی نسب

124 بازدید

دانلود فایل pdf کتاب محک در میزان یا عیار سنجی علمی صوفیان – تالیف سیّد محمود هاشمی نسب – شیخ شعیب حدّادی

مباحث عقیدتی نقش اساسی در منظومه دین دارد زیرا آنچه موجب ورود شخص به اسلام یا خروج وی از دین می‌گردد همان باور ها و وابستگی های قلبی است.

در زمینه معارف اعتقادی کتب زیادی نگاشته شده و مؤلفین با گرایش های مختلفی که داشته اند سعی در اثبات یافته های خود کرده اند و این امر فرصتی برای پژوهشگران مهیّا می‌کند که در نوشته ها، کنکاش کنند و صحّت و سقم مطالب را جویا شوند زیرا رشد و پیشرفت همه علوم و فنون مرهون جرح و تعدیل آراء صاحب نظران است. بدیهی است که نقد عالمانه موجب سیر صعودی علوم و چشم پوشی از آن، تقلید و توقف بر اندیشه های گذشتگان را در پی خواهد داشت و این خود جفائی نابخشودنی در حق علم و معرفت، و حبس اندیشه در قید و بند تعصب خواهد بود.

یکی از کسانی که در مباحث اعتقادی آثاری را به رشته تحریر در آورده آقای سید محمد حسین طهرانی بوده که با کتب خود عده ای از طلاب را تحت تأثیر عقائد تصوف قرار داده است. چند سال قبل تصمیم گرفتیم پژوهشی در آثار وی داشته باشیم و نقطه نظرات مهم او را منعکس نمائیم و در ضمن اگر نقدی و اشکالی به چشم می‌خورد بیان کنیم که مجموع یاد داشت ها به نام «سیری در آثار علامه محمد حسین طهرانی» به چاپ رسید که این امر واکنش مریدان ایشان را در پی داشت که ابتداء شخصی به نام آقای تولائی فایل صوتی در فضای مجازی منتشر نمود که حاوی سخنانی به دور از مباحث علمی بود سپس همان گفتارها را به صورت کتابی به نام «محک تبیین آراء مرحوم علامه طهرانی و عیار سنجی علمی مخالفان» به چاپ رساند.

نگارنده پاسخ خطابه های آقای تولائی را در فضای مجازی بیان کردم که مورد استقبال بسیاری از مخاطبان قرار گرفت ولی بعد از چاپ کتاب محک، به اصرار دوستان بر آن شدم جوابیه ای به شبهات کتاب مذکور ارائه نمایم تا حقیقت بر جویندگان، آشکار گردد.

فهرست کتاب محک در میزان یا عیار سنجی علمی صوفیان

  • آغاز سخن
  • انصاف صوفیان
  • ادب صوفیان در مباحث علمی
  • نمونه ای از ادب و عفّت کلام
  • اهانت به مراجع عظام
  • روش صوفیان در مباحث علمی
  • ادعای عرفان فقاهتی
  • ادعائی بر خلاف واقعیات
  • تصوف مثبت و منفی
  • ادعای تقطیع
  • جایگاه علمی
  • اجازه اجتهاد
  • مشاوره دادن به بنیانگذار جمهوری اسلامی
  • سوال از سه گزارش
  • اعتراض به استعمال لفظ امام
  • ادعای وصول به مقام امیر مؤمنان علیه السلام
  • عدم صحت مقایسه به معصومین علیهم السلام
  • طائفه اول
  • طائفه دوم
  • طائفه سوم
  • طائفه چهارم
  • طائفه پنجم
  • طائفه ششم
  • طائفه هفتم
  • طائفه هشتم
  • طائفه نهم
  • طائفه دهم
  • طائفه یازدهم
  • طائفه دوازدهم
  • ضرورت مذهب
  • دفع شبهات
  • غلوّ درباره آقای حدّاد
  • بررسی شغل آقای حدّاد
  • مدّت تلمذ در نزد آقای حدّاد
  • عدم نیاز به حضور فیزیکی
  • علوم ظاهری و باطنی
  • معنای “لیس العلم بالتعلّم”
  • روایت و درایت
  • سه امر مهم در فهم دین
  • مخالفت با فریضه طلب علم
  • گفتار متعارض
  • اعتراض به مسائل حج
  • شرط امر به معروف و نهی از منکر
  • لعن از نظر آقای حدّاد
  • معنای روایت امام کاظم علیه السلام
  • آیا لعن با رحمت تنافی دارد؟
  • شادی آقای حدّاد در روز عاشورا
  • گریه آقای حدّاد در فراق علامه طهرانی
  • عدم تفاوت بهشت و دوزخ
  • دستور به کتمان سرّ و عدم عمل به آن:
  • تسلیم و بی اختیاری در برابر خدا و موت اختیاری:
  • نظارت بر ذرّات کائنات و فراموشی در امور ضروری:
  • مقام فناء و بقاء یا مقام خدائی؟!
  • لوازم و ثمرات مقام فناء و بقاء
  • معنای “نحن اسماء الحسنی”
  • معنای “الیکم التفویض”
  • معنای “صنائع ربّنا”
  • معنای “منّا اهل البیت”
  • معنای “نجاح اسمائک”
  • حدیث قرب نوافل
  • ثمره وحدت شخصی وجود
  • حقیقت ولایت از نظر آقای طهرانی
  • آقای انصاری همدانی
  • مقام آقای حداد
  • اتصال به روح القدس
  • آقای حدّاد ما فوق افق بود!
  • ولایت آقای حداد
  • حجیت قول و فعل آقای حداد
  • عصمت مشایخ صوفیه
  • مریدان افراطی
  • گفتار متعارض دربارۀ استاد طریق
  • گزارش متعارض با تاریخ معتبر
  • فهرست منابع

 

برای دانلود فایل PDF کتاب روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود با لینک اول | لینک کمکی [حجم = 1.2 مگابایت]

  • لطفا از ارسال پیام هایی که به مسائل سیاسی یا شخصیت های سیاسی مربوط می شود خودداری کنید.

  • از ارسال کامنت های توهین آمیز پرهیز شود.

  • پیام هایی که در نقد شخصیت های صوفیه معاصر ارسال شوند، به منظور رعایت برخی مصالح عموم تایید نخواهد شد.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    آزمون امنیتی *

    دکمه بازگشت به بالا