پیشنهادی:

واکنش شدید آیت الله نوری همدانی به همایش بزرگداشت سید هاشم حداد و کنگره مولوی

مدیر سایت
8,378

انتقاد شدید آیت الله نوری همدانی از کنگره مولوی و بزرگداشت سید هاشم حداد در قم

به گزارش خبرگزاری بین المللی شفقنا، حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی نسبت به برگزاری کنگره مولوی و همایش هاشم حداد شدیدا واکنش نشان داد و از حوزه و مسئولان کشور خواست از برگزاری چنین برنامه هایی جلوگیری کنند.

این مرجع تقلید در دیدار رئیس و معاونان مرکز خدمات حوزه علمیه از تجمع طلاب در قم و عدم مهاجرت به شهرستان ها و خالی بودن بلاد از علما اظهار نگرانی کرد.

او ابراز داشت: البته باید در ابتدا زمینه این هجرت و امکانات حداقلی ایجاد شود چون طلاب امروز واقعا در شرایط سخت بسر می برند البته متاسفانه وضعیت اقتصادی کشور طوری است که اکثر مردم از نظر معیشت دچار مشکل هستند لذا از مسوولان می خواهیم چاره اندیشی کنند الحمد لله مردم ما صبور و با استقامت هستند و مشکلات را درک می کنند ولی این باعث نشود درخدمت به آنان کوتاهی شود.

آیت الله نوری همدانی در ادامه گفت: باید واقعا طلابی که زحمت کشیدند و تا جایی درس خوانده اند یا مدرس هستند به استانها بروند و خلا پیش آمده را پر کنند؛ امروز شهرها نیاز به یک عالم کامل دارند که در کنار مردم باشد همانند مردم زندگی کند و احتیاجات آنها را برطرف کند و به هدایت و تبلیغ مشغول باشند البته این کار زحمت دارد ولی ما طلبه ها باید این کار را انجام دهیم .

او یکی از آفات نبود علما در بلاد را فعالیت فرق منحرف که با اسلام و فرهنگ اهلبیت علیهم السلام سازگار نیست دانست و عنوان داشت: یکی از اینها همین صوفیه هستند که دشمن اهلبیت می باشند که به شدت باید با آنها برخورد کرد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اینها اسلام را منحرف کردند و اسلام همراه با جوش و خروش را به اسلام بی تفاوت و بی خاصیت تبدیل کردند؛ عده ای هم برای بعضی از این افراد جلسه می گیرند، مجلس برپا می کنند باید جلوی این کار ها گرفته شود. اخیراً شنیدم برای مولوی و شمس تبریزی می خواهند برنامه بگیرند یا گرفتند و عده ای هم محو اشعار او شدند بله از نظر ادبی و تمثیل قوی هستند اما در چه راهی در چه مسیری؟

او یادآور شد: اینها با فرهنگ اسلامی و اهلبیت علیهم السلام فاصله دارند و در جای جای اشعار شان نمایان است البته مقابله با اینها کار حوزه است کار علماست که با تسلط خود بر اخبار اهل بیت متوجه این انحرافات می شوند، بنده جدا از مسوولان می خواهم از حوزه تقاضا می کنم جلوی این برنامه ها گرفته شود.

آیت الله نوری همدانی در پایان تاکید کرد: بنده شدیدا مخالف هستم و هر کسی بخواهد جریانی را خلاف نظر اهل بیت علیهم السلام ترویج کند مقابله می کنم./ اتمام خبر شفقنا

پاسخ عجیب و منحط یکی از اساتید دانشگاه ادیان پیرامون اطاعت از استاد عرفان در مسائل غیر شرعی

بنا بر نقل مدیران برخی کانال های تلگرامی که در آن جلسه حضور داشته اند، فردی به نام آقای الهی منش که از اساتید دانشگاه ادیان قم است، در پاسخ به مباحثی پیرامون اطاعت از استاد عرفان در مسائل غیر شرعی گفته است:

«بر فرض اگر استاد برای تأدیب نفس و از بین بردن غرور سالک امر به ترک نماز صبح و بر فرض امر به زنا کرد باید پذیرفت!»

پس از سخنان آقای الهی منش، ‌دو نفر از حاضرین در جلسه که گویا یکی از آنها از متولیان جلسه بزرگداشت سیدهاشم حداد نیز بوده است با ناراحتی می گوید که سخنان مجالس خصوصی را نباید در جلسه عمومی مطرح کرد!

آقایان موسوی مطلق و محمد صالح کمیلی از سخنرانان و متولیان این مراسم بوده اند!

  • لطفا از ارسال پیام هایی که به مسائل یا شخصیت های سیاسی مربوط می شود خودداری نمائید.
  • از ارسال کامنت های توهین آمیز پرهیز شود.
  • پیام هایی که در نقد شخصیت های صوفیه معاصر ارسال شوند، به منظور رعایت برخی مصالح عموم تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید